میزان بارش در جلفا 151 درصد افزایش یافت
ارس
بهترین وبزرگتریت منطقه ازادایران
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 17:42 :: نويسنده : میلاد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از اداره هواشناسی شهرستان جلفا، رضا قراخانی شجاعی گفت: در این مدت بیش از 55.8 میلی‌متر بارش رخ داده که در مقایسه با بلندمدت افزایش 53 درصدی را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: میانگین بارندگی ایستگاه‌های باران‌سنجی شهرستان در شش ماهه اول سال زراعی 91-90 برابر 162.7 میلی‌متر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 111 درصد افزایش داشته است.

قراخانی گفت: در بین ایستگاه‌های باران‌سنجی، ایستگاه نوجه مهر با 256.7 میلی‌متر بیشترین و سیه رود با 99.7 میلی‌متر کمترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: در سال گذشته مجموع بارندگی در سطح شهرستان جلفا 280.7 میلی‌متر بود که در مقایسه با میانگین بلندمدت افزایش 36 درصدی را نشان می‌دهد.

وی میانگین دمای هوا در سال 90 را 14.1 درجه سانتی‌گراد اعلام و خاطرنشان کرد: دمای هوا در طول سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 11.5 درصد کاهش داشته است.

شهرستان جلفا با داشتن آب و هوای معتدل و مرطوب با میانگین دمای 14 درجه سانتی‌گراد یکی از مناطق خوش آب و هوای آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود.

این شهرستان در فاصله 146 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی واقع شده و از طریق رودخانه مرزی ارس با جمهوری خودمختار نخجوان و کشور ارمنستان مرز آبی مشترک دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

تقدیم به همه کسانی که می کوشندتامنطقه ای آباد وپربرکت داشته باشیم
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ارس سرزمین زیبایی ها و آدرس myaras.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1

ابزار پرش به بالا

دریافت کد جملات شریعتی

دريافت كد بازی آنلاين تصادفی